Kāpēc audiogids veicina tūrisma izaugsmi?
Savukārt vecuma griezumā audiogidus aktīvāk lieto jaunieši vecumā no 20 līdz 30 gadiem (46,7%) un tie, kuri pārkāpuši 50 gadu slieksni (40%). 26,7% procenti audiogidu izmanto, lai uzzinātu vairāk vēsturiskās informācijas. 73,8% iemesls audiogida lietošanai ir tas, ka tas ir iekļauts biļetē, jebšu pieejams bez maksas. Ja analizē audiogidu pēc izmantošanas ilguma - puse respondentu noklausās tikai sākumu, 27,3% - visu, bet 22,7% audiogidu izmanto laiku pa laikam.
Latvijas reģionu tūrisma pakalpojumu sniedzēji atzīst (LIAA veikta Latvijas reģionu tūrisma uzņēmēju aptauja | 2021. gada pavasaris) gan to, ka gidu pakalpojumu pieejamības rādītājs ir jāpalielina, gan nepietiekamo gidu sagatavotību, kā arī gida profesijas pievilcības mazināšanos, jo pēc COVID-19 krīzes daudzi pieredzējuši ekskursiju vadītāji pametuši nozari un vairs tajā neplāno atgriezties. Šādos apstākļos informācijas nodrošināšana ceļotājiem paliek arvien sarežģītāka un reizēm tikpat kā neiespējama.

Savukārt ārzemju tūristi, vērtējot pieredzi Baltijas metropolē Rīgā, kā negatīvo min - iztrūkstošās norādes un informāciju pilsētā, darbinieku un vietējo iedzīvotāju attieksmi un nepietiekamās svešvalodu zināšanas. Ja pētījums atklāj tādus trūkumus Rīgas tūrismā, kurā ik gadu tiek ieguldītas ievērojamas summas, tad ārpus Rīgas šie trūkumi vietumis varētu būt vēl izteiktāki.
Audiogida izveide un izmantošana ļautu ievērojami mazināt informācijas pieejamības problēmas, tādējādi vairojot konkrētā tūrisma galamērķa pievilcību. Ne mazāk svarīgs apstāklis ir tas, ka audiogids ir iespēja nodrošināt ceļotājiem ērtu informāciju arī pulcēšanās ierobežojumu periodā, tādējādi nodrošinot tūrisma plūsmas nepārtrauktību arī sarežģītos apstākļos. Tāpat jāmin, ka audiogida esamība, piemēram, viedtālruņa aplikācijas veidā tūristiem ļauj brīvdabas objektus apmeklēt viņiem ērtā laikā - arī diennakts tumšajā posmā vai brīvdienās.
Veidojot audiogidu, SIA “DIGI MEDIA” piesaista ierunātājus, kuru dzimtā valoda ir tāda pati, kā Latvijas viesiem, tādējādi ieraksts rada uzticību un ļauj baudīt audiogida stāstījumu bez liekiem jautājumiem.
Audiogida izveide un dzīvescikls sastāv no vienkāršiem soļiem:
● projekta laika plāna izveide,
● iesūtītā satura caurskatīšana,
● satura lokalizācija, citiem vārdiem, tulkošana uz populārākajām tūristu valodām,
● atbilstošu ierunātāju atlase,
● ieraksts profesionālā studijā skaņu inženiera un nereti arī dublāžas režisora uzraudzībā,
● gatavā audiomateriāla implementēšana pasūtītāja risinājumā vai nodošana klientam,
● iespējamo izmaiņu vai uzlabojumu veikšana pēc atsauksmju saņemšanas no tūristiem.
Audiogida izmaksas ir nelielas, toties tā pieejamība tūristiem, līdzībās runājot, ļauj vis neizmantot taksometru objektu apskatei, bet pārvietoties ar izdevīgi īrētu, bet reizēm pat bezmaksas lietošanā nodotu automobili maršruta veikšanai. Šāda izvēle veido pozitīvu tūrisma pieredzi un vairo galamērķa pievilcību, kas, piem., reģionu gadījumā ir svarīgi - pieaugošais tūristu skaits nozīmē gan lielāku peļņu uz tūrismu orientētajam biznesam, gan lielākus nodokļu ieņēmumus pašvaldībai. Varētu pat teikt, ka tas ir win-win-win risinājums visām pusēm.
Related Post
Tulkošana eksporta tirgu apguvei
Companies, who are expanding their business to new markets are providing not…
Kā notiek reklāmas klipa izveides process?
Advertisements are everywhere in our lives, whether we're watching TV, reading magazines,…